/* */

Friday, 24 December 2010

Wow : Cendawan Warna Warni/The Most Beautiful Mushrooms

Sering kali kita ternampak cendawan (kalau tinggal di kawasan kampung macam Labi-Labi ni lah). Cendawan ialah sejenis kulat yang tumbuh di atas tanah atau sumber nutriennya. Cendawan mengandungi protein, vitamin dan zat-zat galian seperti Kalsium dan Posforus. Cendawan yang sering kali kita lihat adalah cendawan butang,cendawan tiram dan yang lain-lain yang ada dekat TESCO/pasar-pasar yang lain.


Tapi anda pernah tengok cendawan yang warna-warni yang amat cantik warnanya(kadang-kala yang cantik itu beracun sama lah macam perempuan/lelaki kadang kala cantik/hensem tu yang tak ley pakai).Statement sebelah tu tidak tergolong untuk Spesis seperti Labi-Labi kerana Labi-Labi tergolong dalam spesis COMEL HAHA..Di bawah disertakan gambar-gambar cendawan warna-warni..tengok lah















 Lelabi : Comel je tengok macam nak makan pun ada tapi takot beracun je..




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...