/* */

Monday, 24 May 2010

LabiLabi mengganas Lagi!! Episod 1.1

Minta Maaf Kepada seluruh Pembaca Blog Labi-Labi yang tidak seberapa ini..
TAPI! itu tidak menjadi persoalan kenapa Labi-Labi sekarang kurang bergiat Aktif dalam penulisan Blog ini..
Ha!!Kamu!!ye Kamu yang membaca ini tentu seronok apabila mengetahui Labi-Labi tidak bergiat dalam penulisan blog ini lagi kan!!

Tapi Malangnya Labi-Labi masih merapu lagi dalam Blog ini...(hey suke ati aku la nak meraban ke tak..blog aku :P )

(Editor:Oke-Oke back to the point pls Labi-Labi)

SORRY MR EDITOR...


Labi-Labi tak menulis kerana Labi-Labi sedang berGIAT ACTIVE dalam acara angkat "CASING DESKTOP" (aik? angkat casing pun ade acare ke Labi-Labi??)

dengan nada marah*>

Sorry~ Mr Editor~~

Sebenarnya Labi-Labi sekarang sedang berkerja sebagai CEO-perator di sebuah kilang yang ternama di dunia nie...

Nak tahu dimana?? Nantikan episod yang akan datang....

Episod yang akan datang
- pengalaman berkerja
- kawan-kawan di sana
-gaji
-dan lain-lain yang dirasakan perlu

Saturday, 1 May 2010

Hujan Bersama Kenangan

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarokatuh!

Saat ini Labi-Labi terkenang kan hidupan Akuatik yang semasa era kegemilangan Labi-Labi pada tahun 1999-2000/02 macam tu lah...
Labi-Labi terkenang kan kisah dizaman Labi-Labi masih kecil dan cengkerang masih lembut-lembut ala-ala kulit penyu ok! (bukan mat LEMBUT)


Waktu yang paling seronok adalah waktu HUJAN akibat proses kondensasi dan penyejatan wap-wap air ke dan membentuk awan yang terpilu bak kate Ning Baizura dan dibantu oleh Sahabat baik Labi-Labi iaitu encik katak yang baru melawat Labi-Labi pada malam semalam..tetapi tetamu itu amatlah tidak disukai oleh mak Labi-Labi kerana dia amat geli kepada Katak. (katak yang dok dalam longkang tu wane coklak ada belang-belang sket tu..ala yang wat pancing ikan haruan tu..)


Hujan Menjelma lagi..
Pada hari hujan..Labi-Labi dulu mesti teringat kepada SAHABAT KARIB Labi-Labi (bukan penyu or kura-kura oke) Kami bersahabat baik ( memang baik gila ar..) waktu hujan kami akan bermain lecah-lecah yang ada dekat padang tanpa menghiraukan tahi-tahi kucing yang sedang terapung di atas lecah itu..
sungguh mengasyikkan permandangan bile ternampak tahi-tahi kucing yang sedang dibasahi oleh titisan air-air hujan..


Kami juga menjadikan aktiviti menangkap anak lipan,bapak lipan mak lipan sebagai aktiviti berfaedah pada masa hujan..sungguh menyeronokkan apabila banyak lipan-lipan yang dapat ditangkap bagaikan nelayan berbangga dengan hasil tangkapan mereka..

Tapi kini, kami telah besar..
tidak lagi bermain-main di lecah yang bergelimpangan tahi-tahi kucing yang terapung. Tapi Labi-Labi miss that moment..papepun Labi-Labi harap dapat bertemu kembali dengan Sahabat-Sahabat karib Labi-Labi..

-The End-

:+: Nama sebenar Penulis : Muhammad Naim Mustafa
:+: Screen Name : Labi-Labi
:+: Tinggal di dalam air bersama hidupan Akuatic.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...