/* */


Wednesday 5 September 2012

Gempar : Pakej Internet RM20/Sebulan





KUALA LUMPUR - Penduduk luar bandar di Sabah, Sarawak, Pahang, Terengganu dan Kelantan bakal menikmati kemudahan melanggan Pakej Mampu Milik Jalur Lebar 1Malaysia dari harga serendah RM20 sebulan bermula 16 September ini.
Menerusi pakej tersebut, mereka boleh memilih untuk mendapatkan perkhidmatan tanpa wayar dengan caj RM20 hingga RM25 sebulan bagi kelajuan 512 kilobait sesaat (kbps) hingga 1 megabait sesaat (mbps) manakala perkhidmatan berwayar pula RM38 dengan kelajuan minimum 384kbps dengan kapasiti tanpa had.
Pakej asas tersebut akan ditawarkan oleh syarikat-syarikat telekomunikasi tidak lama lagi dengan syarat-syarat kelayakannya bakal diumumkan kelak.
Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, pakej tersebut diperkenalkan untuk mengurangkan jurang digital antara bandar dan luar bandar selain meningkatkan kadar penembusan jalur lebar.
"Kita cuba dulu di lima negeri itu kerana kadar penembusan jalur lebar mereka masih di bawah kadar negara iaitu 64 peratus.
"Jika pakej yang ditawarkan mendapat sambutan, kita akan perluaskan ke negeri-negeri lain," jelasnya kepada pemberita selepas majlis pelancaran pakej tersebut di sini semalam.

Sumber : KOSMO
Orang lain tengok Iklan pun dapat duit [KLIK SINI]

Jangan Lupa Click iklan dibawah ni sebagai tanda sokongan

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...