/* */


Wednesday 24 July 2013

Traffic Percuma Menggunakan SEO

Ok, haritu Labi-Labi pernah "teringin" kan nak ajar kalian bagaimana nak dapatkan Keyword and boost Search Engine Optimization (SEO) untuk blog dan website anda kan? Ok, ilmu ini banyak tahu tak dalam dunia ini dan kita tak tahu dekat mana kita nak start kalau kita tak ada basic SEO dan jika tiada basic SEO bagaimana nak dapat top dekat Search Engine Result Page (SERP) kan?

Sebelum itu Labi-Labi nak terangkan serba sedikit apa itu Search Engine Result Page ni kalau tak explain sukar pula para pembaca nak faham apa yang sedang Labi-Labi berceloteh ini pula kan? SERP ini adalah keyword query yang kita guna semasa develop SEO untuk mendapat tempat yang pertama dalam list Yahoo, Google, Bing dan mana-mana search engine yang anda suka.

Dalam SERP ini terbahagi kepada dua komponen iaitu Organic SERP listing dan Paid SERP listing iaitu:

Organic SERP Listing
Bagi componen ini adalah keyword query dimana ianya telah ditaip oleh sender dan search engine pula crawl keyword itu untuk mencari relevance bagi term yang sedang dicari.

Paid SERP Listing
Ialah salah satu listing yang memerlukan kita membayar sejumlah wang untuk mendapatkan post/product kita di tempat yang teratas sekali. Sila lihat gambar dibawah ini.

Sekarang ini anda nampak di dalam kotak yang berwarna merah itu adalah contoh paid SERP listing. Pengiklan akan membayar sejumlah wang kepada google untuk meletakkan iklan mereka yang berkaitan dengan niche yang mereka pilih itu. Sebagai contoh Labi-Labi taip "Search Engine Optimization" dan Voila terkeluarlah result tersebut.

Kelebihan Search Engine Optimization ini adalah ia dapat mengurangkan kos pengiklanan anda jika anda ada membuka online shop dimana anda boleh apply teknik SEO ini untuk memudahkan bakal pembeli mencari kedai online anda. Disamping itu juga anda dapat meningkatkan penjualan. Kenapa Labi-Labi cakap penjualan kerana SEO ini berkait rapat dengan KEYWORDS so pilihan keywords adalah amat penting kerana bakal pembeli berkemungkinan besar akan menaip keyword di GOOGLE dan apabila keyword yang anda pilih tu bertepatan maknanya kemungkinan untuk mendapat sales juga meningkat. Plus, guna SEO ini dapat meningkatkan organic search malah dapat meningkatkan PageRank website anda.

Kepada yang nak tahu daripada mana Labi-Labi belajar Asas SEO anda boleh check di link : PANDUAN ASAS SEO dan anda berpeluang nak dapat hit keyword macam dalam post Labi-Labi : KEYWORD TERLARIS BLOG LABI-LABI apa salahnya berbelanja sedikit demi kepuasan yang berpanjangan bukan?

Lihat di saaat ke 48


$15 - $50 MASUK BERDESUP KEDALAM PAYPAL [KLIK SINI]
Orang lain tengok Iklan pun dapat duit [KLIK SINI]

Jangan Lupa Click iklan dibawah ni sebagai tanda sokongan

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...