/* */

Saturday, 1 January 2011

Lawak : Cendawan Ajaib

Ali dan Abu gemar mengintai pempuan mandi..Satu ari, mereka mengendap puteridan dayang2 nyer mandi di tepi sungai..

Ali: Abu, ko tengok puteri and the geng mandi tu, bogel siot..perghhh!! putihmelepak siot..

Abu: haah la..istane derang x de bilik air ke ape..mandi kat cni plak..huhu..

Ali: alah, biarlah...rezeki kite ni ali..ape lagi..jum? jalankan latihan menembak..Hahahahaha
Maka derang pon melocotkan sluar mereka untuk tujuan latihan menembak.

Tibe2, Ali terpijak ranting,,kreeekkk!!! berbunyi lak, sebab da syoksgt...hahaa..ape lagi..puteri and the geng pon perasn la bahawe mereka telah diskodeng..

Puteri: wahai dayang2 sekalian, beta rase kite telah di skodeng, cepat pakaibaju..mari kite jejak sape yg berani skodeng kite ni..

Abu: alamak, bodo la ko ni ali, derang da pasan, mane nk lari ni?

Ali: aiseyh..aku tga syok menembak, mane perasan..jum lari!!!

derang pon lintang pukang mencari tmpat untuk bersembunyi..Ali sempat untukmemanjat pokok,Abu lak x pandai panjat pokok..kesian die..

Mujur kawasn tepi sungai tu banyak lumpur..ape lagi..si abu dgn x sempat pakaiselua teros brg kat dalam lumpur tu...Oleh kerane anu nye lum sempattrun..maka, hanya badan je la yg tenggelam,anunyer plak terexposed diatmosfera..hehehehe...

Puteri: Dayang,mari cni..e'ehh..cantik nyer 'cendawan' ni..sambil mengusap2manje "cendawan itu..lantas abu pon kegelian..haha..

Puteri: eh! cendawan ni makin di sentuh dan diusap, makin mengembang ladayang..ajaib sungguh,beta x pernah lihat cendawan sedemikian rupe..
Dayang: yela tuanku..cantik sungguh..berwarne pink keunguan..warne kesukaantuanku tu kan?

Puteri..ihik..beta suke la..tapi susah la nk tarik..mcm liat sungguh..aneh betol..xpelah, hari da lewat malam ni..jum kita balik..

maka, sejurus puteri dan dayang pulang,ali melompat dari atas pokok..

Ali: wah3..bukan men seronok ko ea abu?

Abu: tu la ko..penting diri sendiri..last2 sape yg betol2 dapat rejeki?hahaha..

Ali x mengalah, jadi die membuat rancangan untuk mengajak rakan2 mereka yg lainuntuk hadir pada keesokan harinyer..Ah meng, Mutu , Ramli dan lain2 sume dijempot

keesokan harinyer......jeng3..ceh suspen...

Ali and the geng da standby kat tempat semalam..seperti kebiasaan, puteri dandayang tang mandi berbogel seprti semalam..Kemudian,Ali sengaja membuat bunyidan semuanye kemudian bersembunyi dalam lumpur..hahahah..kecuali anu derang layg tejojol di permukaan..

Puteri: eh dayang????lihat!!!!banyaknye cendawan ajaib..semalam beta lihat satuje..ni dah ade tujuh,cepat betol tumbuh..betollah sangkaan beta yg cendawan
ni ajaib..hurmmm..susah jgak nk di tarik

Dayang: betul la tuanku..Macam2 kaler ada!! ade pink,kelabu,itam, kuninglangsat,coklat..wau!!!

Puteri: bukan tu jer,ade yg besar,yg kecik,yg kontot,yg comel, yg ade helmet, xde helmet, suuumeee ade..pergh!!beta x nk lepaskan penemuan ajaib ini..

Dayang: Betul3( ala2 upin dan ipin)

Puteri: baiklah kalau begitu, pengawal!!!!! cantas semua cendawan ajibini..beta nk persembahkan pade ayahanda dan bonda beta!!

Ali n the geng: TIDAAAAAAAAAAAKKKKK!!!!! ( dalam hati)...




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...