/* */


Sunday 18 April 2010

Kami MELATAH ATAU KAMU?

Labi-Labi tertarik dengan seorang hamba Allah yang telah mendefinasikan keadaan melatah yang telah dicetuskan olehnya~

Pada pendapat Labi-Labi..
Melatah daripada sudut kamus adalah sesuatu perbuatan yg telah menjadi kebiasaan ataupun tabiaat~
pada pandangan Labi-Labi~
Manusia itu telah melatah..kerana menjadi TABIAT die membuat perkara itu..

Kejadia Melatah ini telah HANYA TERJADI ya Labi-Labi highlight kembali HANYA TERJADI kepada Golongan Melayu sahaja mengikut kajian yg telah dijalankan secara sainstifik

Labi-Labi tertarik dengan ayat ini:


"MASYARAKAT kita terutama kaum Melayu sememangnya cukup sinonim dengan melatah terutama golongan berumur. Menghibur dan mencuit hati. Mungkin itulah gambaran paling tepat bagi menggambarkan gelagat mereka yang melatah ini. Jika diperhatikan, apabila seseorang melatah, dia seolah-olah hilang pertimbangan dan lupa seketika perbuatan yang dilakukan. Anehnya, tiada siapa yang akan menjauhkan diri daripada mereka yang melatah malah latah mereka berpanjangan jika terus diusik.

Selain yang sudah berusia dan dianggap nyanyuk, latah juga sering dikaitkan dengan wanita berusia. Hinggakan, sesuatu majlis keraian bagaikan kurang seri tanpa mereka yang melatah ini" 

(sumber: http://www.ehoza.com/v4/forum/info-pengetahuan-am/15753-penyakit-melatah-hanya-di-asia-tenggara.html ) 

Bagi Labi-Labi, kami tak kesah kerana walaupun anda cepat melatah..kami tetap sayangkan anda. Segala virus program2 anda moga-moga berjaya..Labi-Labi pun tak kesah..masuk ke dalam program nuklear pun Labi-Labi tak kesah kerana bagi Labi-Labi yang tertarik kepada ayat-ayat FALSAFAH Konficius yang berbunyi, 
"if you want to rule the state, first put your house in order, to put your house in order, first cultivate yourself morally, to cultivate yourself morally, first put your heart right, to put your heart right, you must be sincere."

RENUNG-RENUNGKANLAH

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...